maanantai 5. huhtikuuta 2010

back in business

(8 lukijaa! ♥ tuitui.)

Kotiuduin siis tänään sieltä Savonlinnasta. Oli oikein kiva pikku reissu, mutta vihaan pääsiäistä. Kaupatkaan ei ollu auki, joten siellä ei ollu hirveesti tekemistä paitsi telkkarin kattomista, sohvalla löhöämistä ja...syömistä, yllättäen. Oon melko varma että lihoin yli kilon, painan kai jotain ~52kg nyt? Totuus valkenee huomenna, kun pääsen vaa'alle. Mutta tosiaan oli tuskaa yrittää siinä kivasti syödä kun porukka kyttää vieressä, jotain perunoita ja lihaa ja kermakastiketta ja hyi. Ja tietysti jäätelöä, pashaa, jotain piirakkaa, lisää jäätelöä, keksejä... Kuvottavaa. Mulla on ihan järkyttävät sivuläskimakkarat (kutsutaan myös jenkkakahvoiksi, kröh) ja mun reidet ja pohkeet tuntuu myös kasvaneen lisää senttejä.

Mutta muuten oli siis kivaa, sain siskolta pari kynsilakkaa ja OLISIN saanut myös kasan sormuksia ja muita koruja mutta näppäränä neitinä uhohdin sen pussukan sitten sinne (samalla unhtuivat myös yöpuku ja yhdet sukat). Pelattiin pelejä ja käytiin toisena iltana käppäilemässä kaupunkia ympäri sateessa, oli kivan rauhallista kun tosiaan ne kaupat ei ollu auki ja sen lisäks (tai siis lähinnä sen takia) ei ollu paljoo porukkaa liikkeellä.

Äitillä oli tänään muuten ehkä vuoden paras ehdotus! Valitin sille ruokapöydässä siitä etten haluu syödä sitä lihaa jnejne, puhuttiin sitten kaikesta ja lopulta äiti yritti jotain marttyyriasennetta tokaisemalla "No mä sitten tästä lähtien teen vaan omat ruokani." Vastasin vaan että käy mulle, ja siitä sitten alettiin suunnitella sellasta juttua, että se antais mulle ja mun veljelle tietyn määrän rahaa viikoks, ja me ostettais ihan omat ruokamme sillä ja sitten kokattais ne ite jne. Tää oli musta ihan mahtava idea, ymmärrätte varmaan miksi! Saa nähdä toteutuuko, mutta jos toteutuu niin oon kyllä helkkarin ilonen siitä, koska sitten mä voin kontrolloida mun syömisiä rauhassa eikä tarvii väkisin syödä sillon kun äiti päättää. Mut pitänee vielä neuvotella äitin kanssa tästä ja kai mun veljenkin pitäis tästä saada tietää eka (tosin eihän sen tähän tarvii osallistua).

Mutta niin, eipä tässä varmaan muuta, alan nyt taas päivittelemään normaalia tahtia.

2 kommenttia:

  1. Joo mulla sama homma, oon pääsiäisenä vain syönyt ja lihonnut melkeinpä. Pelottaa toi vaaka huomenna.
    Ja hei yli hyvä homma toi ruokaraha-juttu! (: saisit tehdä just niin vähärasvasta ruokaa kuin vaan haluat!
    Tsemit ♥

    VastaaPoista
  2. Kiitos ja tsemppiä itselles! ♥
    Jep, tuo rahajuttu olis kyllä unelma jos se toteutuis, pystyis laskemaan kaloritkin tarkemmin kun itse tekis ruokaa (ja tietysti ihan näin sh:n ulkopuolisena asiana oppisin tekemään ruokaa... olen surkea kokki!).

    VastaaPoista